Vanliga frågor

Nedan följer vanliga frågor och svar. Frågorna kommer från mäklare och intresserade kunder vid försäljning.

  1. Finns det beslutat om någon avgiftsförändring?
    Ja, 1/7 2021 höjs samtliga avgifter med 5%
  2. Vad ingår i månadsavgiften?
    Värme, vatten, sophantering och grundutbud från Comhem i form av kabel-TV och tillgång till tvättstuga..
  3. Hur många p-platser  finns det i föreningen?
    Inga parkeringsplatser finns. Boendeparkering finns i området. Kommunen ordnar sådant.
  4. Tillåter ni delat ägande och i så fall finns det krav på visst ägarförhållande? (Exempelvis barn och förälder (10%/90%)
    Ja
  5. Tillåter ni juridisk person som köpare?
    Nej
  6. Finns det planerade renoveringar/projekt eller annat som en köpare bör känna till?
    Se årsredovisningen
  7. Vad har föreningen för bredbandsleverantör? Hastighet?
    Comhemistallationen består av en kontakt för anslutning till TV, radio och bredband. Man får beställa bredband via Comhem och betalar efter önskad hastighet. Föreningen har inte installerat fiber.
  8. Vart ska vi skicka ansökan om medlemskap?
    Till förvaltaren
  9. Nyckelkvittering
    sker via Certego. Säljaren får inte lämna över nycklar direkt till köparen.
  10. Tillhör det något förråd till lägenheten? Hur många och vart ligger dessa?
    Varje lägenhet har ett vindsförråd. Källarförråd kan hyras.
  11. Är det en äkta förening?
    Ja
  12. Äger föreningen marken?
    Ja